חדשנות ואיכות בעולם האבטחה – מוצרים ייחודיים

מרגע הפיכתי לעצמאי בתחום האבטחה, הצבתי לעצמי מטרה מרכזית – הבאת חדשנות ויצירתיות שבמוצרים אותם אציע ללקוחות. אם לשפוט על פי תגובות הלקוחות, אני מניח שאני נמצא בדרך הנכונה להשגת המטרה שחלקה כבר הושג בחלק מהמוצרים אותם אני מציע ומבצע. לשמחתי הרבה, היום אני משתף פעולה עם צוות עובדים מיומן ומוכשר שהרים יחד איתי את הכפפה והצטרף אליי להשגת המטרה גם בחברת אמטוס ישראל.

קבעתי, שמעבר לכך שמוצר חייב להיות איכותי, הוא גם חייב להיות מעניין וזאת כדי שהלקוח יוכל הבין אותו ולהרוויח את הערך המוסף שבו.

אכן מדובר במוצרים שיש ביכולתם להעניק ללקוח יתרון וערך מוסף בסך כל הכלים העומדים לרשותו בהתמודדות היומיומית מול האיומים הרבים ואל מול המנהלים שמעליו והעובדים שמתחתיו.

רשימת המוצרים הייחודיים שלנו נמצאת כל הזמן במגמת גידול ונכון להיום ישנם מספר גדול של לקוחות שמשתמשים בהם ומחזירים לנו משובים חיוביים שרק מחזקים בנו את האמונה שגם בתחום האבטחה, המשעמם כביכול, אפשר להיות יצירתיים וחדשניים.

ברצוני לשתף אתכם בארבעה מוצרים ייחודיים:

  1. תרגיל תקיפה/חדירה למתקן.
  2. הדרכות מבוססות על סרטים ותרגול מעשי.
  3. סרטי הדרכה מקצועיים.
  4. צוות סמוי.

תרגיל תקיפה/חדירה למתקן:

החדשנות שלנו אינה בעצם ביצוע תרגילי תקיפה/חדירה למתקן. החדשנות שלנו נמצאת ביכולת שלנו לדמות ברמה הגבוהה ביותר את היריב האמיתי שלכם ולתעד את כל פעולותיו בסרטון לימודי.

תרגיל תקיפה אינו תרגיל ערנות שמבצעים למאבטח בכניסה למתקן. תרגיל תקיפה/חדירה למתקן מבוצע על בסיס תכנון מבצעי מלא ומטרתו המרכזית הינה כניסה למתקן כיריב דרך מעגלי האבטחה, והגעה למקומות שהוגדרו אסטרטגיים בתוכו, כגון חדר שרתים, חדרי הנהלה, בניינים ממודרים ועוד.

בתרגיל חדירה, לא מבוצעות שום פעולות אגרסיביות אל מול מערך האבטחה והעובדים, לעומת זאת, בתרגיל תקיפה היריב נראה מאיים ומבצע פעולות אגרסיביות.

התרגיל מבוצע על ידי צוות מקצועי בעל ניסיון נבצעי רב שנצבר מביצוע עשרות תרגילי תקיפה/חדירה. הצוות מפוקח ברמה הניהולית תוך הקפדה יתרה על נושא הבטיחות.

יש הטוענים שמנב"ט או מנהל שמזמין תרגיל תקיפה/חדירה למתקן שבאחריותו, אינו שפוי ואף יורה לעצמו ברגל. אני טוען, שמנב"ט או מנהל שמזמין תרגיל תקיפה/חדירה מביע אומץ ניהולי וחכמת ניהול אל מול מי שמעליו ובטח אל מול אלה שמתחתיו. ההסבר הפשוט התומך בדעתי, מתייחס לעובדה שתרגיל תקיפה/חדירה, המבוצע על ידי גורם חיצוני, שווה להזמנת עין חיצונית שנתמך באמרה הידוע ש"אורח לרגע רואה כל פגע".

תרגיל כזה נותן ללקוח את ההזדמנות לראות את תמונת המצב כפי שהיא, ללא סינון או פוליטיקה פנימית ומשאירה אותו עם רשימת לקחים מבוססי עובדות מהשטח שעל בסיסם ניתן לקבוע תכנית פעולה ליישומם ולשיפור מערך האבטחה.

ככה נראה צוות תקיפה שלנו לפני יציאה לביצוע:

הדרכות מבוססות על סרטים ותרגול מעשי:

לפני כחודשיים, השתלבנו בצוות מדריכים שהעביר קורס למאבטחי מתקן חדש ומתקדם בארגון ממשלתי, ממלכתי.

בשלב הכנת הצוות, קיבלנו שני נתונים מרכזיים:

  1. חניכי הקורס ללא ניסיון בתחום האבטחה בכלל ובתחום אבטחת מתקנים בפרט והם יעסקו בביצוע התפקיד רק 50% מהזמן.
  2. בקורס ישתתפו כ – 80 חניכים כקבוצה אחת.

הוגדרנו כמלווים מקצועיים בתחום האבטחה. צוות המדריכים של הארגון הכין מצגות בהתאם לסילבוס. גם אנחנו הכנו מצגות לחלק מהנושאים שבהם היינו אמורים להשתלב כמלווים מקצועיים. כהרגלנו, הקפדנו לשלב במצגות דוגמאות ותמונות רבות לצורך המחשה ויצירת עניין.

הקורס התחיל. השיעורים העיוניים הראשונים הועברו על ידי מדריכי הארגון כאשר אנחנו הצטרפנו כצופים מהצד. מיד עם העלאת המצגת הראשונה, הבנו שישנו חוסר התאמה בולט בין הנושא, מספר החניכים ומבנה המצגות. המצגות היו עמוסות בחומר עיוני שברור שהקשה על המדריך בהעברתו לחניכים והקשה עוד יותר על 80 החניכים להישאר מרוכזים וערים. באותו רגע, החלטנו לשנות את אסטרטגיית ההדרכה שלנו ומהרנו להביא סרטים מתרגילים שביצענו במתקנים שונים הדומים למתקן אותו החניכים אמורים לאבטח.

כשהגיע תורנו להעביר שיעור, השתמשנו בסרטים כדי ללמד את החניכים את החומר העיוני. זכינו להקשבה מלאה ולהשתתפות מפתיעה מצד החניכים. אף אחד לא נרדם, אף אחד לא דיבר ואף אחד לא הפריע במהלך השיעור. כולם היו בהקשבה מלאה ועם סקרנות לימודית שחיזקה אצלנו את הגישה שהדרכה חייבת להיות מושתת על סרטים כהמחשה ועל תרגול מעשי. הבנו שהדרכה חייבת להיות מעניינת לחניך.

הסרט מסייע להראות ולהמחיש לחניך כיצד נראית המציאות ומה עליו לבצע כחלק מאחריותו כמאבטח.

בסוף הקורס, חזרנו למשרד והפקנו לקחים מאימון טקטי שביצענו המתקן אחר ומהקורס המדובר, כשהבולט בהם – הכנת סרטי הדרכה למערכי אבטחה בנושאים מקצועיים.

סרטי הדרכה מקצועיים:

הקמנו באמטוס צוות מקצועי שתפקידו ליצור סרטי הדרכה מקצועיים בתחום האבטחה. לא מדובר בלומדת מחשב.

מדובר בהפקה שלמה שמבוצעת על ידי צוות שלם שיוצא לשטח ומצלם סרט בהתאם לנושא המקצועי אליו הוכוון. הסרט יכול להיות בנושא תרחישי איום הייחוס על מתקן כגון זריקת תיק מעל הגדר ההיקפית, התפרצות רכב לשער המתקן, זיהוי חתך בגדר ועוד. הסרט בנוי בצורה כזו שמלמד את המאבטח בדרך מוחשית איך נראה האיום, מה המשמעות שלו ומהן הפעולות שעליו לבצע. בחלק האחרון של הסרט יכול המאבטח לראות את כל התהליך מתחילתו ועד סופו.

מהם היתרונות בלימוד בעזרת סרט הדרכה?

  1. מוצר שההשקעה עליו חד פעמית. 
  2. נשאר לאורך זמן.
  3. ניתן לשימוש רב פעמי.
  4. ניתן להחזירו לאחור לצפיות חוזרות.
  5. ניתן לשימוש בהעברת שיעורים מרוכזים למאבטחים.

כל מה שנשאר למנב"ט או מנהל זה לבחור את הנושא המקצועי והצוות שלנו ייצור עבורו סרט הדרכה ברמה מקצועית ולימודית גבוהה ואיכותית.

צוות סמוי:

אחד המוצרים הייחודיים שלנו בישראל. הפעלת צוות סמוי שיוצר מעגל אבטחה בלתי נראה ליריב שמרגיש חופשי להתכונן במעגל השני והשלישי ולא מודע לכך שכבר נצפה על ידי מערך האבטחה.

אנחנו מפעילים צוות מקצועי בעל ניסיון רב בתחום שחוזר מפעילויות עם תוצאות שמצליחות להפתיע אותנו ואת הלקוחות כל פעם מחדש.

מדובר בצוות שאינו חמוש (אין צורך) שיודע להיטמע בסביבה לזמנים משתנים ולהיפרס כך שנותן לעצמו שליטה מוחלטת על הגזרה כך שאין מצב שהיריב יעבור דרכו מבלי להראות.

הצוות שלנו מיומן באיתור חריגים ועובד על בסיס שיטת פעולה ייחודית שמביאה את רמת התיאום בין העובדים לשלמות.

פעילות הצוות מתאימה למנב"ט או מנהל שמעוניין בזרוע ביצועית בזמינות מידית שייצור עבורו יתרון על היריב ויידע לתת לו מודיעין איכותי בזמן אמת.

הצוות הסמוי שלנו מבצע  עוד מספר רב של פעילויות שייחודיות רק לנו ושלא ניתן לכתוב עליהן כאן.

זכרו, שאבטחה צריך לקיים בחדשנות וביצירתיות

כתיבת תגובה