חברת טרנטולה מציגה את "זיקו" – מערכת לסגירת שטח במאפיינים שונים ומגוונים

חברת טרנטולה טכנולוגיות שמה לעצמה מטרה בתכנון ופיתוח מערכות הנותנות מצד אחד מענה טכנולוגי מלא לדרישות הלקוח ומצד שני פשוטות, אמינות וקלות לשימוש בשטח.

אחת מהמערכות שעונה על ההגדרות הנ"ל הינה מערכת "זיקו" לסגירת שטחים ומתן התרעה בזיהוי כניסה.

מערכת "זיקו 100/500/800 בתצורה ניידת או קבועה

ייעוד המערכת:

סגירת שטח בהיבטי אבטחה על מנת לזהות כל כניסה אליו ולהעביר התרעה חד ערכית וברורה לגורמים הרלוונטיים.

המערכת:

המערכת מורכבת מיחידות קצה ומקופסת שליטה ובקרה.

יחידת הקצה כוללת סורק לייזר חזק ואמין מדגמים שונים ומגוונים שתפקידו לזהות במידי כל כניסה לשטח שהוגדר לו כסגור.

מצלמה שתפקידה להעביר תמונה של מה שנכנס לשטח הסגור.

קופסת הבקרה, ניידת או קבועה, כוללת את כל המרכיבים הדרושים לצורך תרגום עבודת הסורק למתן התרעה חד ערכית וברורה.

הרעיון המבצעי:

סגירת שטח בדומה למה שעושה הטרנטולה בטבע שיוצרת סביבה שטח הגנה בעזרת קורים והיא עצמה ממוקמת באמצע כדי לתת לעצמה יתרון טקטי.

רק שבמקום קורי העכביש משתמשים בקרני לייזר שיוצרים כיסוי וירטואלי מלא ומזהים כל עצם שייכנס בהתאם להגדרות שנשמרו שכוללות את האזורים הנדרשים לזיהוי, גודל העצם הדרוש לזיהוי, זמן התגובה מרגע זיהוי והתאמה לאזור בו מוצבת המערכת.

היתרונות של המערכת הן ביכולת סגירה ושליטה חזקים במעגל הקרוב למושא האבטחה ויכולת התכנות, הניידות וקלות התפעול והאחזקה.

יכולות המערכת (ראה תמונות להמחשה בהמשך):

יצירת שטח סגור וירטואלי המקביל לקרקע שייתן יכולת זיהוי מידי לכל מה שייכנס אליו כגון הולך רגל, רכב עצמים וכו'. יצירת שטח סגור וירטואלי לכיוון השמיים שיוצר מסך מגובה הקרקע או בהמשך לגדר/חומה קיימת שנותן זיהוי לכל מה שייחצה את המסך בכל דרך כולל בהשלכה.

יצירת שטח סגור וירטואלי עליון – מעל שטח פתוח או מעל גג קיים שנותן זיהוי מידי על כל עצם שיחצה אותו מכיוון השטח האווירי.

מערכת אחת מאפשרת לסגור שטח בהתאם לסורק שמותקן בה לדוגמא גודל שטח מקסימלי באורך 20 מטר וברוחב 10 מטר או באורך 100 מטר וברוחב 50 מטר או באורך 160 מטר וברוחב 80 מטר.

בשלב התקנת המערכת בשטח ניתן להגדיר בקלות את השטח הדרוש לזיהוי, זה יכול להיות כל השטח שהסורק רואה או רק חלקים ממנו.

המערכת עובדת עם חיבור קבוע לחשמל או בעזרת סוללת ליתיום במותקנת בתוכה.

יכולות מתן התרעה – אזעקה, פנס מהבהב, שליחת סמס, שליחת תמונה וכו'.

מערכת "זיקו" יודעת לעבוד עם מערכות אחרות הקיימות במתקן או בשטח.

סטטוס המערכת:

מערכת "זיקו", ניידת או קבועה, מוגדרת כמערכת מבצעית שעובדת בשטח בהצלחה רבה מזה שלוש שנים.

אפשרויות התקשרות:

חברת טרנטולה מציעה שימוש במערכת במספר מסלולים שונים:

מכירה – מכירת מערכת ניידת או קבועה ללקוח כולל הדרכה ומתן אחריות לשנה כאשר הלקוח מפעיל את המערכת עצמאית. מתאים למי שאמור להשתמש במערכת בתדירות גבוהה ושיש לו את היכולת התקציבית לרכישה ואת כוח האדם לשינוע והפעלה.

מכירה ושירות הפעלה – מכירת מערכת ניידת ללקוח ומתן אחריות לשנה והפעלה מלאה בשטח בתשלום נוסף על פי דרישה. מתאים למי שאמור להשתמש במערכת לא באופן קבוע, שיש לו את היכולת התקציבית לרכישה אבל לא מעוניין להפעיל עובדים שלו לצורך הפעלה בשטח.

השכרה – השכרה של המערכת הניידת עד 12 שעות, עד 24 שעות, למספר ימים ולתקופה ארוכה עם אפשרות להפעלה עצמאית או להפעלה מלאה על ידי החברה הכוללת שינוע, הרכבה, הפעלה ופירוק בסיום. מתאים למי שרואה צורך בשימוש במערכת אבל לא מעוניין או לא יכול להתחייב להוצאה כספית לרכישה, לא מעוניין להתעסק בכל הקשור לשינוע והפעלה בשטח ורוצה שירות מלא לפי משימה.

ליסינג – רכישת המערכת הניידת או הקבועה במאפייני ליסינג בדומה לליסינג ברכבים. מתאים למי שמעוניין לרכוש את המערכות אבל לא יכול או לא מעוניין להוציא את סכום הרכישה בפעם אחת.

למי המערכת מתאימה:

מכיוון שהמערכת נותנת מענה מעולם האזעקות היא מתאימה למגוון רחב של לקוחות עם צרכים שונים ומגוונים.

המערכת מתאימה למי שמעוניין לשנות גישה בכל הקשור למערכות האזעקה הסטנדרטיות הכוללות גלאי קרן רגילים וגלאי נפח ושמעוניין לסגור ולשלוט על כל השטח. שליטה על שטחים בגדלים שונים, כולל שטחים גדולים יחסית, עם מספר קטן של יחידות, עם מעט מאוד חיווט, מינימום תחזוקה וטיפול ואורך חיים של מספר שנים רב יחסית.

המערכת מתאימה לסגירת מתקנים ממלכתיים או פרטיים, לאבטחת יישובים, אבטחת בתים פרטיים, אבטחת אירועים, אבטחת מטוסים, אבטחת מפעלים, אבטחת בניינים, אבטחת בריכות שחיה בבתי מלון או בבתים, אבטחת שטחים חקלאיים או חוות חקלאיות ועוד.

הסבר ותמונות להמחשת שימוש:

חומה וירטואלית:

התקנה קבועה – המערכת לא נראית מבחוץ ולכן לא ניתן לראות את קיומה, להבין מה היא עושה או לחבל בה. מאפשרת לדעת אם אדם עבר מעל החומה או אם נזרק עצם כלשהו לתוך שטח המתקן.

סגירת שטח חצר:

התקנה קבועה – המערכת מותקנת בחלק הפנימי של השטח ולכן קשה לזהות אותה או להגיע אליה. סוגרת את החצר בזמנים המוגדרים לה מראש.

סגירת גג:

התקנה קבועה – מספר יחידות הקצה המותקנות יותאם לפי צורת הגג. מאפשר שליטה על גג שמוגדר כאסור לכניסה.

התקנה ניידת לזמן משתנה – תמונה ממערכת "זיקו" 800 שהותקנה באולימפיאדת ריו:

סגירת שטח מטוס:

מערכת ניידת – סוגרת את שטח המטוס ומזהה כל מי שייכנס לכיוונו רגלי או רכוב. מתאים לבעלי מטוסים פרטיים או לחברות תעופה שמשאירות מטוסים בחנייה.

סגירת מפעלים:

מערכת קבועה – מאפשרת סגירה של קירות המפעל, שטחי המפעל, הגדר ההיקפית ואזורים בתוך המפעל. באה במקום התקנת עשרות גלאי קרן ונפח הדורשים התקנה ותחזוקה שוטפת ויקרה.

סגירת בריכות שחיה:

התקנה קבועה – יצירת כיסוי וירטואלי מעל הבריכה ומתן התרעה על כל עצם שייכנס או ייפול לתוכה. מתאים לבעלי בריכות בבתים פרטיים אשר לא נמצאים כל הזמן בפיקוח על הילדים ולבתי מלון בזמנים שהבריכה ללא פיקוח מציל ואסורה לכניסה.

אבטחת אירועים:

מערכת ניידת – סגירת שטחים היקפיים שאסורה הכניסה מהם, שמירה על ציוד הגברה יקר, זיהוי כניסת עצם מהאוויר כגון רחפן, סגירת אזורים אסורים בתוך שטח האירוע וכו'.

"זיקו" - מערכת אחת עם כל כך הרבה שימושים

אתר חברת טרנטולה: www.tarantula.ws

 

דף הפייסבוק של חברת טרנטולה: Tarantula Technologies LTD

 

כתיבת תגובה