מאבטחים מבקשים מזגן בעמדה (בוטקה)? בואו נעיף אותם!!!

לפני כשבועיים, כששרר באזורינו שרב כבד שהגיע במקומות מסוימים לחום של כ – 45 מעלות, היו מאבטחים שהעזו לפנות למנב"טים שלהם בבקשה שיתקינו להם מזגן בעמדה.

לא מדובר במאבטחים מהמגזר הממלכתי, אלה במאבטחים מהמגזר האזרחי העובדים תחת חברת אבטחה שבסבירות גבוהה פועלת במסגרת מכרז.

שם המאבטחים, חברת האבטחה או העיר שבה קרה האירוע, אינם העיקר בשאלה האם צריך להתקין למאבטח מזגן בעמדה, מפני שלא רק בחברה אחת או בעיר אחת ישנם מאבטחים שנשלחים לבצע את עבודתם בתנאים קשים ובלתי נתפסים, כמו תנאי שרב של 45 מעלות.

החלק השני של כותרת המאמר, אינה מכוונת לכך שצריך להעיף הביתה את המאבטחים שביקשו מזגן, אלה מעבירה מסר לכל מנב"ט שעדיין לא הבין שניהול והפעלת מאבטחים בשטח מתבססת קודם כל על אמון אישי ומקצועי בלי קשר אם יהיה מזגן בעמדה או לא.

הסוגיה הנוכחית מחזירה אותנו, כמו תמיד, לתפיסת האבטחה האזרחית בישראל ולדרך מימושה בשטח. תנאי העסקה של המאבטח הם אחד מהיסודות החשובים של בניין האבטחה השלם, וכבר אמרנו בעבר שאם אחד מיסודות הבניין רעוע אזי ישנה סכנה לחוזקו ולעמידתו לאורך זמן.

בערב יום השרב הכבד, כשהסיפור עלה לכותרות, ראיינו את אחד המנב"טים שאמר שימשיך לא להתקין למאבטחים שלו מזגנים מפני שלדעתו מזגן בעמדה יפגע ברמת הביצוע המקצועית של המאבטח.

בתרגום פשוט, המנב"ט אמר, שאם למאבטח יהיה נעים בעמדה הוא יזלזל בעבודתו ולא ייצא ממנה גם כשיידרש לכך, כמו ביצוע סיורים בגזרתו.

ואני אומר למנב"טים:

מנב"טים יקרים, אם אתם חושבים שמזגן בעמדה הוא זה שיגרום למאבטח לא לבצע את עבודתו כראוי, אז כדאי שתחזרו למשרדכם ותשבו לעשיית בדק בית ושיעורי בית על הדרך שבה אתם מפעילים את מערך המאבטחים שתחת אחריותכם.

במקומכם הייתי מתחיל במתן דוגמא אישית ומוציא את המזגן שיש לכם במשרד. תנסו את זה על עצמכם ורק אז תקבלו החלטות על המאבטחים שלכם.

לרוב אין קשר חד ערכי בין מאבטח לא מקצועי לתנאים שבו הוא עובד. כמו בכל מקצוע אחר, גם באבטחה, בקצה נמצא בן אדם שמבצע את העבודה בשטח. מכיוון שבבני אדם עסקינן, מה שיקבע אם הוא יעבוד כמו שצריך זה קודם כל האופי שלו ולא תנאי העבודה. אדם שבאופיו נוטה לזלזל, ללא משמעת, מרדן וכו', ייפול בעבודתו עם מזגן ובלי מזגן!!!

לכן, מנב"טים יקרים, יש להקפיד בשלב הגיוס למצוא את האנשים הנכונים המתאימים לעבודת האבטחה ולא תוך כדי עבודה. ברור שבאבטחה האזרחית בישראל זו משימה לא פשוטה בכלל, כי רמת השכר הנמוכה ביחס לדרישות העבודה לא בדיוק מגדילים את הביקוש לתפקיד מאבטח.

אם גייסת אדם המתאים לתפקיד מאבטח, שלחת אותו להכשרה מקצועית מלאה ובדקת שחזר אליך ברמת איכות שעומדת בתו התקן, עכשיו כל מה שנשאר לך זה לספק לו את כל התנאים הבסיסיים והכלים הדרושים לו לצורך מימוש תפקידו.

בישראל 2015, מזגן בעמדת אבטחה נחשב לתנאי בסיסי והכרחי!!!

אם אתה כמנב"ט, מחזיק בדעה שהמאבטח שלך יישאר סגור בעמדה ולא יבצע את הנדרש ממנו, אז דע לך שזה יקרה לא רק בימי שרב!!! זה יקרה גם בימים קרים!!! זה יקרה כל הזמן!!!

על פי חשיבת חלק מהמנב"טים, מה צריך לעשות בחורף כשקר ויורד גשם? לקחת למאבטח את העמדה כדי שלא ייתקע בתוכה? כדי שיבצע סיורים בחוץ.

אני סומך על המאבטח שלי ומאמין שיבצע את עבודתו, בכל יום, כל השנה, ולא משנה מה תחזית מזג האוויר.

איך ייתכן כדבר הזה? אני ידאג ללמד את המאבטח שלי את מקצוע האבטחה בדרך כזו שיבין למה חשוב שיתמיד בביצוע ההנחיות גם כשקר וגם כשחם.

אני ידאג שיהיה למאבטח שלי עמדת אבטחה מדוגמת, מסודרת ומקצועית הכוללת מזגן לימי הקיץ וחימום לימי החורף.

אני ירצה שלמאבטח שלי יהיה נוח, שיידע שהמנב"ט שלו דואג לתנאים שלו בעבודה כחלק משלים למקצועיות שלו לאורך זמן. אני יעשה את כל זה מפני שרק כך המאבטח שלי ירגיש מחויבות גם למקצוע וגם כלפיי וישקיע מאמצים לבצע את עבודתו ברמה הגבוהה ביותר מתוך הבנה שהוא המענה היחיד והאחרון אל מול סל האיומים הקיימים.

אז מנב"ט יקר, אל תגיד שמדובר בחשיבה שאינה אפשרית למימוש, קח את עצמך ותעשה שינוי בתפיסת האבטחה שלך.

צא והתקן מזגנים בכל עמדות האבטחה שתחת אחריותך. תראה למאבטחים שאתה סומך עליהם ושאין לך בעיה שבזמן שמותר להם לשהות בעמדה יהיה להם נעים ונוח.

ועם קצת פחות זהירות ונחמדות, דע לך מנב"ט יקר, שאם אתה שייך לקבוצה שחושבת שככל שיהיה למאבטח רע כך הוא יעבוד טוב יותר אז אתה בעצמך מבזה את מקצוע האבטחה ואת עקרונותיו הבסיסיים. אתה בעצמך גורם לכך שהמאבטח שלך לא ירצה לעבוד כמו שצריך לא בשבילך ולא בשביל אף אחד.

עליך לזכור שאתה והמאבטחים שלך שווים, ואם להם אתה לא נותן מזגן אז גם לעצמך אל תתקין!!!

זכור ש"אבטחה צריך לקיים" תוך מתן אמון במאבטח ודאגה לצרכיו!!!

כתיבת תגובה