SHADOW שיטת תגובה נגד אלימות בראשותו של מאסטר דויד חליווה

כמדריך עצמאי בתחום האבטחה שמתי לעצמי מטרה מרכזית – להביא חדשנות לאבטחה בכלל ולהדרכה באבטחה בפרט.

מזה כארבע שנים אני מעביר הרצאות ואימונים טקטיים למאות מנב"טים ומאבטחים מגופים שונים ותמיד בשלב הכנת המשימה אני משקיע מאמצים רבים על מנת ליצור הדרכה אחרת, הדרכה חדשנית מעניינת ומלמדת המתבססת על העיקרון של שלב עיוני ממוקד ושלב תרגול עבה. אני מאמין גדול של למידה דרך הרגליים באימונים טקטיים ושל המחשות בעזרת תמונות וסרטונים בהרצאות. על פי המשובים והתגובות מהחניכים, אני יכול לקבוע בביטחון מלא שהדרך עובדת.

לפני כחצי שנה הצטרפתי לחברת אמטוס אנ. ווי. בע"מ בתפקיד מנכ"ל החברה והחלטתי שאעשה הכל על מנת להמשיך בחיפוש החדשנות באבטחה. מכיוון שרוב העוסקים בתחום האבטחה וגם רוב הלקוחות הצורכים את שירותי האבטחה, חושבים שמדובר בתחום חד גוני שכמעט ולא ניתן לשנות אותו, האני מאמין שלי הופך להיות למשימה קשה וכזו שמצריכה השקעה, התמדה, סבלנות ואורך רוח. מבלי להמעיט בערכם של צרכים אלו, הוסיף ואומר שבכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה דרוש שילכו איתך האנשים הנכונים.

לשמחתי הרבה, בעלי חברת אמטוס וצוות העובדים, הרימו את הכפפה ונתנו לי את ההזדמנות ליצור מוצרים ייחודיים בתחום האבטחה.

את מאסטר דויד חליווה פגשתי לפני ארבע שנים כשהילדים שלנו היו ביחד בגן, ראיתי אותו מגיע עם חולצה של מדריך קרב מגע ושאלתי לפשר עיסוקו. דויד סיפר לי בקצרה ובצניעות על פעילותו.

מאז כניסתי לתפקיד באמטוס, אני משקיע מאמצים רבים בחיפוש בעלי מקצוע באבטחה שיצרו ומעבירים משהו אחר, כזה שמתאים לאני מאמין שלי ושל החברה.

נזכרתי בדויד והתחלתי לחפש אותו ברשת האינטרנט. תוצאות החיפוש חשפו אותי לפעילותו הייחודית והענפה של דויד במסגרת השיטה שפיתח, שיטת SHADOW – עימות ללא אלימות.

לאחר זמן קצר נפגשנו שוב והפעם ידעתי מה אני רוצה מדויד – רציתי את דויד עם SHADOW באמטוס, רציתי שדויד יצטרף למשפחת אמטוס כי עוד לפני שהספיק לספר לי על עצמו ועל השיטה כבר האמנתי בה במאה אחוז, כבר זיהיתי את הפוטנציאל הטמון ב – SHADOW. בפגישה רציתי לראות האם דויד עצמו, כמפתח השיטה וכמי שמעביר אותה לאחרים, מאמין בה במאה אחוז כמוני, רציתי לראות האם לדויד יש את הניצוץ בעיניים כשהוא מדבר על SHADOW.

לא ראיתי ניצוץ בעיניו של דויד, ראיתי זיקוקים, ראיתי התלהבות, מוטיבציה ואמונה מלאה בדרך, ראיתי איש מקצוע שפועל בכל כוחו על מנת להביא משהו אחר, משהו טוב יותר מהקיים, ראיתי איש מקצוע שעבר דרך ארוכה מלאת קשיים ומכשולים, ולמרות זאת הגיע להישגים מרשימים ביותר.

וכמו שחוויתי בעצמי, ראיתי את התגובות של מאות החניכים שכבר הספיקו לעבור הדרכות אצל דויד – מאבטחים, פקחים, שוטרים, נשים, בני נוער וילדים. ראיתי לפחות שני מקרי אמת בהם חניכים השתמשו בעקרונות השיטה וניצלו מאלימות ומסכנה ממשית.

אני כבר יודע שאין מספיק במילים על מנת לתאר את מאסטר דויד חליווה ושיטתו ולכן אצרף סרטונים להמחשה:

מאסטר דויד חליווה בפעולה:

חניכה של מאסטר דויד חליווה פועלת וניצלת מסכנה:

אני רוצה לשתף אתכם באחת הסיבות המרכזיות שהביאו אותי למאמין גדול במאסטר דויד חליווה ובשיטת SHADOW.

לאורך פעילותו, הגיע דויד עם השיטה לגופים ממלכתיים כגון השב"כ ומשטרת ישראל, בשני הגופים דויד הוזמן לביצוע הדגמה של השיטה ובאופן "מפתיע", למרות התלהבותם של מספר מפקדים ומנהלים בכירים מדריכי הקרב מגע לא המליצו לשלב את השיטה במסגרתם. תגובה כזו של אנשי מקצוע נובעת לעיתים מהבנה שמדובר בשיטה אחרת ממה שהם מכירים ומעבירים ובאופן מפתיע גם יכולה להיות טובה יותר וככזו יכולה לאיים על כל מה שבנו והאמינו כל שנות עבודתם ולכן, הרוב לא ימצאו את האומץ והכנות המקצועית להבין שאולי הגיע הזמן לשינוי.

בשבילי, ההתנגדות הרוחבית של מדריכי הקרב מגע הרגיל, היא הסימן הטוב ביותר שמוכיח לי שמדובר בשיטה נכונה ויעילה.

גם בשביל דויד אי ההצלחה בדרך הרגילה לא מנעה ממנו להדריך יחידות מיוחדות במשטרה:

שיטת SHADOW מוכרת על ידי משרד הספורט ועל ידי וינגייט שקבעו שאך ורק דויד חליווה כמפתח השיטה רשאי להפיץ אותה בארץ ובחו"ל וכמו כן רשאי ללמד מדריכים נוספים שיעבדו תחתיו.

שיטת SHADOW מלמדת תגובה לאלימות שמונעת החמרה ומנצחת בחכמה.

שיטת SHADOW לא יוצאת נגד תגובת הקרב מגע הרגיל אלה מציגה אלטרנטיבה אחרת, כזו שמאפשרת למשתמש/ת בה לגבור על היריב במהירות וללא אלימות מיותרת.

שיטת SHADOW מתאימה לכולם – לעוסקים בתחום הביטחון והאבטחה וגם לכאלה שלא, לגברים ולנשים, לבני נוער וגם לילדים.

שיטת SHADOW מתאימה לכל אחד שרוצה ללמוד בזמן קצר יחסית, ללא מאמץ רב ובעלות נמוכה יותר בלימוד השיטות האחרות הקיימות.

זכרו "שאבטחה צריך לקיים גם תוך חיפוש כלים חדשים וגישות חדשות"

כתיבת תגובה